CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Tuesday, January 1, 2013

tiada azam

assalamualaikum...seperti tajuk di atas...tiada azam...ye, budak perempuan ni tak ada azam tahun baru...ni masuk tahun kedua tiada azam...ohh kenapa kenapa kenapa?

mula tahun 2012, aku tak nak buat azam..sebab susahnya nak laksanakan azam yg dibuat setiap tahun tu sampai stress dibuatnya...bila sampai hujung tahun, kecewa dengan diri sendiri, sedih dengan pencapaian diri, rasa diri tak berguna (adakah ini keterlaluan?), rasa macam....entahlah

apa yang aku sedar, bila tiada azam 2012, aku bebas buat apa pun, maka aku dapat capai banyak benda, banyak perkara lebih daripada tahun-tahun sebelum yang penuh dengan azam gempak-gempak, tapi tak tercapai..aku merasakan tahun-tahun sebelum ni membazir sebab aku menumpukan 365 hari kepada 1 azam spesifik, padahal banyak yang dapat aku capai dalam masa 365 hari tu..

dan ye, terbukti bila akhir tahun 2012, alhamdulillah, dengan tak terikat dengan apa-apa azam, banyak juga yang dapat dilaksanakan, banyak juga yang dapat dikumpul, banyak yang tercapai...aku puas hati, aku tak kecewa lagi dengan diri...mana yang tak dapat, aku cuma fikirkan, doa belum terkabul..Allah belum nak bagi lagi..sabarlah dan terus usaha..bila tak tercapai hasrat atau hajat dan kecewa macam kita menafikan qada' dan qadar tuhan..ye tak?

mungkin dengan 1 keyword BERSYUKUR ni yang buat aku tidak kecewa dengan diri sendiri lagi..aku belajar guna apa yang ada, aku usaha, aku ikhtiar, aku doa, aku tawakal..dengan izinNya jugalah hasrat tercapai..see?? aku gembira diakhir dan awal tahun..aku belajar bersyukur tahun 2012...belajar terima, belajar guna apa yang ada pada diri..aku juga sedar, bersyukur itulah sebenarnya nikmat terbesar...

tiada azam tapi tema..tema tahun lepas "bersyukur" tahun ni, "istiqamah"..dan atas sebab yang tidak munasabah, aku rasa tema lagi cool daripada azam...hehehe ^_^



~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

8 tHis girL's lovers commenting:

Zeaf I-sahus said...

menarik juga tukar azam kepada tema. ape2 pun selmat thun baru sister..

fiqkbe said...

selamat tahun baru sis :) semoga tahun ini lbih baik drp tahun lps ;D

NARDtheNERD said...

kite pun xde azam.
hihi.

Anonymous said...

Trend is far more than you gaze like. It is a mind-set. It is setting up a statement about you without having stating anything. If you dress well, you say something amazing about you before you even say anything. In order to produce a more powerful declaration, keep reading for many wise design recommendations.

Crocheted clothes is back in design again. The most famous sections this current year are crocheted vests. These cozy vests can be found in a variety of hues, styles, and thicknesses to add a comfortable and do-it-yourself turn to any outfit.[url=http://www.bizbootssale.co.uk/ugg-bailey-button-c-4.html]ugg bailey button boots[/url] Try putting them on around your basic t shirts or gowns.

Put on age group correct clothing. It's anything some women don't would like to let go of, but there is available a time when an excellent-short skirt has stopped being perfect.[url=http://www.bizbootssale.co.uk/ugg-kids-bailey-button-c-1.html]bailey button ugg boots uk[/url] Pay attention to how your garments set you off by means of all levels in your life, and it will last properly. The great thing is that you have some garments that appear to be fantastic on more aged females that more youthful ladies can't accomplish, so there is always some thing stylish to enjoy.

Trends are continuously transforming, so search for some elementary pieces of clothes that one could boost and make a fresh look. An excellent appropriate pair of dark slacks would be the standard look you are able to dress up or gown lower,[url=http://www.bizbootssale.co.uk/ugg-fox-fur-c-12.html]furry ugg boots[/url] as well as wear in summer or through the winter time.

Accessorize to highlight what you want consideration on. This works to acquire focus from difficulty areas, like a big bottom part or shoulder muscles.[url=http://www.bizbootssale.co.uk/ugg-bailey-button-triplet-c-5.html]bailey button triplet ugg boots[/url] It also can be used to highlight certain items much like your view or thighs and legs. Use add-ons to take full advantage of your outfit.

You might not feel so, but style is all about retaining a wide open thoughts and letting oneself to figure out more of who you are. There are numerous useful resources to help you read more about trend. Recall the advice and tips you've read right here as you may job towards you to much better design.[url=http://www.bizbootssale.co.uk/ugg-classic-cardy-c-10.html]classic cardy ugg boots[/url]

RYET SYAHMI said...

hehe kan,mmg ssh nk penuhkan azm kita tu.tp apa2 pn jgn cpt gve up=))

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Anonymous said...

Handheld Tv Antenna- Assistive Guidepost Meant for Antenna

My web site boxwood

wardah said...

Assalamualaikum..salam ziarah!!

Jemput ziarah blog saya ;)
http://supplementforall.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails