CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Tuesday, July 15, 2014

Sujud

salamunalaik..

S U J U D

aku suka bila dahi aku kat sejadah, aku suka bila dahi aku kat lantai...rindu sangat dengan sejuk lantai masjidil haram...rindu sangat dengan dingin lantai masjid nabawi..

sungguh, bila sujud, seakan tiada apa pun di antara kita dan tuhan..hanya diri kita dan tuhan...berdua

kat tempat kerja, aku selalu stress...stress sampai rasa nak ambil beg dan balik..jadi aku bertahan sampai waktu zuhur semata-mata nak solat..ataupun waktu asar..bila siap solat rasa lega yang amat macam satu semangat baru dalam diri

rasa tenang bila sujud..tahu sebab apa yang akan berlaku hanya akan berlaku dengan izinNya..tak ada apa nak risau..entahlah...payah nak jelaskan..kena rasa sendiri baru tau

dan masa sujud tu la kita nak adukan apa-apa yang dirisaukan, adukan kedukaan dan kesedihan, bicarakan kesyukuran, pohonkan keampunan..apa saja dalam hati..Dia maha mendengar..



~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

3 tHis girL's lovers commenting:

Rohani Hashim said...

Lama xupdate dik.busy ker?

misyamissyou said...

heheh kak hani...busy la jugak..sejak2 keje ni..jarang betul nak jenguk blog

Ari Hermansyah said...

Izin share bro ..
Ane tunggu kunjungan baliknya ya !
Obat Kanker Lambung
Obat Ginjal
Ace Maxs

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails