CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Thursday, October 6, 2011

gastrik boleh baik tak? :'(


sedeyy! saya baru je disahkan oleh doktor kena gastrik..sedih gila bila doktor cakap macam tu..rasa nak pengsan :'(

mula hari sabtu hari tu la, rasa sebu je perut..rasa macam banyak gila angin dalam perut ni..macam kembung pun ye jugak..tak pulak kerap kentut ke sendawa ke..ingat angin-angin biasa je..nak kata lambat makan, tak pulak..tapi saya memang jenis makan sikit..sikit je makan dah kenyang..macam mana nak makan banyak..haihh perut kecik..

lepas tu saya ni jenis yang mengunyah je sepanjang masa..kejap kang makan biskut..kejap lagi makan roti pulak..saya selalu je simpati dengan kawan-kawan atau orang yang kena gastrik..sekali, saya yang kena..hurmm..sedihnya!!

ubatnya kena makan ikut waktu yang selalu saya tak ikut..saya makan bila saya lapar je..macam kalau dah jam 1200 waktu makan tengah hari, kalau tak lapar saya tak makan..makan jam 1400-1500 macam tu..lepas tu ni dah tak boleh makan sebarangan, kena jaga je..nasib baik jenis tak makan yang pedas-pedas sangat..arghh! sedihhh..dah menangis dah ni..

gastrik boleh baik terus tak? tak nak la kena gastrik ni..susah..nanti bila bulan puasa macam mana? tak nak tak nak tak nakk! tapi sakit ni Dia yang bagi kan? tak boleh tak terima kenyataan..ye la, saya redha..walaupun tak berapa nak rela diri ni sakit..

tolong, doa untuk saya ye..



psst~ dulu dia selalu pesan makan ikut waktu..masa tu ye la makan ikut waktu..bila dia tak ada, semua terabur sampai la hari ni kena gastrik :'( rindu dia sangat-sangat!





MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

11 tHis girL's lovers commenting:

mzhany said...

tak semestinya dia ada br bleh makan ikut waktu. semuanya bergantung pd diri kita dear...aperpun, take care yer....

misyamissyou said...

mzhany: xla kan..the point is sy ni kena ade org ingt kan..hurm :) thanks kak! insyaallah

alongxp said...

boleh baik... jauhkan makan benda2 pedas,masam camtu la... makan kena on time,jgn minum air berkarbonat... tu je kot

misyamissyou said...

alongxp: serius ke? ok cm lega sikit dengar..ok thanks so much! nnt nak praktikkan :)

atie aizam said...

alahaaai... ksian dia.. ingat selalu pesan doktor.. selalu simpan biskut oat ke dlm beg.. so bila2 lapar leh makan terus sebelum makan nasi kan kan.. jaga diri tau :)

misyamissyou said...

atie aizam: oh biskut oat ea..ok, kena beli siap ni..thanks kak! :D

budakmengong said...

org ckp kne minum susu ble gastrix.tp xtw la=)

misyamissyou said...

budakmengong: haa..ade dgr gak pasal susu ni..ade yg kate boleh, ade yg kate xleh..tp maybe ikut perut jugak..thanks ye..terlupe pasal susu ni.. :)

armouris said...

lagi info tentang gastrik di SIHAT SELALU - Tanda dan Rawatan Gastrik

misyamissyou said...

armouris: thanks so much! appreciate it ^_^

armouris said...

lagi info tentang gastrik di SIHAT SELALU - Tanda dan Rawatan Gastrik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails