CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Sunday, January 23, 2011

jangan buat barang kesayangan anda kecil hati~

assalamualaikum, hari ni aku nak cakap pasal barang/benda kesayangan..rasanya semua orang ada barang kesayangan kan? apa-apa je..macam kamera, kereta, eyeliner, fon..you name it..

pernah tak anda terfikir nak cari ganti kepada barang kesayangan anda tu? aku bagi contoh telefon bimbit...wah gila bersemangat anda bercerita nak cari telefon bimbit baru yang lebih canggih, moden etc. kat kawan anda tanpa memikirkan "perasaan" telefon bimbit lama yang berada dalam tangan anda tu..

anda tau tak telefon bimbit tu "berasa kecil hati" , lantas lepas beberapa hari, telefon bimbit anda tu keypadnya tidak semena-mena rosak..dia merajuk dengan anda...abaikan telefon bimbit, apa sahaja barang lain pun boleh jadi macam ni..biasanya barangan elektronik la...

semalam keluar dengan adik-adik aku, naik kereta..tuan punya kereta tu ada cakap pasal nak jual kereta tu beberapa hari lepas..tengah jalan, tayar kereta tu pecah..maka, timbul la isu "jangan buat barang kesayangan anda kecil hati"

sebenarnya aku pun pernah mengalami situasi macam tu..barangnya pensil tekan..apa? pensil mekanikal la..macam kes telefon bimbit kat atas tu la..bual dengan kawan aku pasal nak beli yang baru..balik rumah tengah buat kerja sekolah tiba-tiba pensil tekan tu pecah bahagian hujung mata pensil tekan tu..

serius, lepas tu, apa-apa barang pun memang hargai, jaga betul-betul..kalau ye pun nak beli baru, tak ada nak cakap depan barang tu..haha! padahal benda je pun..bukan ada perasaan..tapi bila dah jadi barang kesayangan, akan ada rasa "tu" kat barang kesayangan tersebut..

sekarang, barang kesayangan aku...laptop..nama laptop ni, Lappy..aku rasa aku pioneer, mula-mula sekali yang panggil laptop-lappy..dah lama dah..sejak sebelum anda semua ada laptop lagi..lepas tu semua orang ikut panggil lappy (haha gila perasan nak mampus!!)




ni Lappy..laptop baru..mula panggil lappy masa ada laptop lama..ada lagi kat rumah..elok lagi..adik aku pakai..heee..so moralnya, jangan buat barang kesayangan anda merajuk okayh! =D

promote 10 lagi blog followers:

http://www.mzhany.com/
http://jackelcah.blogspot.com/
http://imesra.com/
http://duniadayat.com/
http://aca-theblog.blogspot.com/
http://fifieylycheemaration.blogspot.com/
http://madeyz.blogspot.com/
http://qdine.blogspot.com/
http://duniakuemieysandra.blogspot.com/
http://theworldofcarangkulina.blogspot.com/

kalau malas nak tekan satu-satu tekan link bawah ni..tapi aku tak galakkan sebab sesetengah komputer/laptop akan hang

buka semua link di atas dengan 1 klik

kalau ada yang bangkang cara ni, bagi tau..aku akan remove






MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

11 tHis girL's lovers commenting:

iszieylyanziy said...

blog is xde pon?hahaha..

khaifaiz said...

sama la ngan laptop aku.. btw like this blog..

Anonymous said...

Terima kasih untuk posting yang bermanfaat! Aku tidak akan mendapatkan ini dinyatakan!.

Mat Ganu said...

betul2..pernah gak jadi camnie...hehehe

misznanarizal said...

hhuhu..saya ter"sakitkan" hati tipon bimbit saya..2 3 hari ni asek "hang" jer sebab asek kecoh2 nak beli tipon bawu

RuSh D said...

so,kalo nk beli bila dh rosak jer baru beli...kalo x merajuk ler...

Ikan air tawar rezeki Natipah | -RuSh D-

misyamissyou said...

iszieylyaziy: tgu la giliran =.=

khaifaiz: ye ke..thanks :D

anon: ??? thanks btw

Mat Ganu: heee

misznanarizal: hoho! kan..dia cm faham je pe yg kite ckp..huhuu

RuSh D: haha..ye kot..

d_LA said...

dla pnye kes lain..henset baru beli 2 bln dah rosak..terpaksa htr repair..dan terpakse gune balik henset lame..hehe..

padle said...

HP aku rosak!!!

bunga said...

sama la ngn keta bunga..tiba2 langgar lembu..hee..tapi 2 semua dari ALLAH..cuma sekadar penyebab jer..

misyamissyou said...

d_LA: tu mcm mtk beli lg canggih tu..haha

padle: beli baru..huhuu

bunga: yep, penyebab je tu..uh ttbe langgar lembu? hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails