CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Wednesday, August 17, 2011

K A R M A


salamunalaik...macam agak cepat pulak terawih sendiri tadi..nak gerak ke surau/masjid macam malas pulak..hehe ingat nak buat wordless wednesday..tapi..huhuu tengok je la


nak kata aku percaya pada karma..hurm..kalau tak silap aku, "karma" ni istilah sanskrit dalam agama Hindu , Buddha err..yang penting dari India la (kalau silap maaf ye)..tapi aku lebih suka gunakan "balasan"..yang aku percaya, balasan daripada Allah sama ada perbuatan baik ataupun jahat..

kalau kita buat baik dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan daripada orang yang kita telah buat kebaikan tu, tapi daripada Allah..sebab ganjaran Allah lagi besar daripada apa yang mampu orang tu bagi kepada kita...hurm..tapi kalau orang tu dah hulur RM50 macam mana? dah orang bagi ambil je la kan..nanti orang tu rasa terhutang budi, rasa bersalah..susah pulak..kalau tak hulur apa-apa, tak apa la kan..

begitu juga dengan keburukan ataupun dosa yang dilakukan..ada balasannya..ada orang berdendam..kalau kita buat jahat pada orang, dan orang tu membalas..balasan daripada manusia mungkin tak seberapa tapi kalau balasan daripada Allah? orang kata sekarang ni Allah bayar tunai..tak tunggu kiamat..waallahualam

balasan daripada Allah lagi sakit..berganda daripada apa yang boleh dilakukan oleh manusia..jangan la ada antara kita menganiaya sesama manusia..doa orang teraniaya tu makbul..cuma kita perlu bersabar dan menerima ujian hidup dengan redha dan bermuhasabah diri..tak perlu berdendam..Allah bersama kita..cukup la Allah sebagai pembantu kita




psst~ jangan buat orang, nanti orang buat kita balik..




MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

6 tHis girL's lovers commenting:

ChaCha said...

yup...even kite buat, kesannye cepat ngn lambat... :)

Botak said...

what you give you get back..

mzhany said...

jangan buat orang, nanti orang buat kita balik..

setuju!

Siti Mashitah Saidin said...

yups, jangan rampas hak orang, nanti org rampas hak kita jugak. :)

amir aizat said...

yes agree!

misyamissyou said...

ChaCha: betul!

Botak: betul jugak!

mzhany: yes akak, betul sangat2!

Siti Mashitah Saidin: ngaaaa..jangan rampas boyfren orang..t orang rampas boyfriend kite balik..hahaha

amir aizat; :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails