CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Thursday, May 12, 2011

9 Perkara Kalau Perempuan Cakap.....

salamunalaik..hari ni, okay kot..semalam tak nak cakap dengan siapa-siapa pun (family tak termasuk), kesian kawan aku yang sorang ni..aku cakap kat dia, aku tak nak cakap/chat dengan dia..tapi memang aku tak nak cakap dengan dia pun..hmm..biar la..

okay, sebelum ni aku ada post 10 Perkara Kalau Lelaki Cakap..... hari ni, aku nak repost entri dulu-dulu, bawah tajuk yang berlainan..hmm sebab gambar kat entri tu dah tak ada tu yang repost ni..tapi dalam bahasa Inggeris la..nak aku translate ke?




okay, memandangkan aku tak ada benda nak buat..rajin pulak aku nak translate untuk anda..

1. BAIKLAH (memang biasa guna FINE)
Perkataan ini digunakan untuk mengakhiri suatu perbualan/perbincangan/pergaduhan hangat..tak kira la anda betul atau salah, anda kena diam. (sangat betul..anda kena diam ataupun buat je apa yang dia ni nak)

2. 5 MINIT
Perempuan kalau bersiap dia cakap 5 minit, tapi sebenarnya setengah jam. 5 minit hanya akan jadi 5 minit kalau anda diberi masa 5 minit lagi untuk berhenti tengok bola dan tolong buat kerja rumah. (err..bab bersiap tu tak kena kat aku la..biasanya aku mintak 10 minit, lepas 10 minit memang aku dah siap..tapi bab berhenti tengok bola tu betul)

3. TAK ADA APA-APA
Memang ada apa-apa. Anda kena peka. Pergaduhan yang mula dengan TAK ADA APA-APA biasanya akan diakhiri dengan FINE. (haha..memang betul..hehehee :P selalu je buat ni..jadi, bila dah sampai pada perkataan FINE, diam je okay!)

4. PERGILAH! / BUATLAH!
Ni namanya cabar bukan kebenaran. Jangan lakukan! (orang tua-tua kata, budak-budak jangan dilarang, suruh dia buat, nanti budak-budak tak akan buat..tapi kes ni, memang betul ye..jangan buat..perempuan kan manja..macam budak-budak, minta perhatian)

5. MENGELUH YANG KUAT
Sebenarnya ini satu perkataan, bukan lisan yang selalu disalah erti oleh lelaki. Perempuan mengeluh dengan kuat bermakna dia fikir anda ni terlalu lembab dan fikir kenapalah dia habiskan masa bergaduh dengan anda tentang TAK ADA APA-APA. (err..ye kami fikir anda slow betul nak faham tapi tak ada la kami fikir anda ni bodoh, cuma lambat tangkap je...)

6. TAK APALAH (xpe la)
Kenyataan paling bahaya yang perempuan boleh buat kepada lelaki. TAK APALAH bermakna dia akan  berfikir lama macam mana nak balas perbuatan anda terhadapnya. (um..tak kot..sila amati "berfikir lama", dia tak akan buat sebab dia sayang..untung gila anda dapat perempuan macam ni..kalau aku, aku buat kenyataan 'tak apalah' sebab dah penat bertikam lidah)

7. TERIMA KASIH
Perempuan berterima kasih kepada anda, jangan persoalkan, jangan pengsan. Cakap je 'sama-sama' sebab betul memang maksud dia nak ucap terima kasih. Kalau dia cakap TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK, itu perli yang sangat jelas dan dia tidak betul-betul berterima kasih kepada anda. JANGAN cakap 'sama-sama', yang akan membuatkan dia cakap APA-APA JE LA. (ye betul..tak payah nak ulas dah)

8. APA-APA JE LA / WHATEVER
Cara perempuan mencarut - F--- YOU! (sebab kita orang melayu, ni aku tak setuju..aku guna perkataan ni bila aku dah penat nak gaduh, malas nak cakap, malas nak layan..tapi bukan sebab nak mencarut macam ni..lelaki melayu jangan salah faham ye..tapi untuk sesetengah sebab lain yang bukan berkaitan dengan hubungan ye aku pernah buat..nak tau kenapa, sila klik sini)

9. TAK APA, SAYA FAHAM
Lagi satu kenyataan bahaya, bermaksud perempuan dah berkali-kali beritahu lelaki supaya buat/jangan buat perkara berkaitan tapi sekarang, perempuan tu yang lakukan sendiri. Ini akan menyebabkan lelaki bertanya, "Kenapa?" Perempuan akan jawab TAK ADA APA-APA. (nak contoh ke? contohnya, persiapan perkahwinan..macam dalam cerita Nora Elena tu..asik sibuk je, sampai nak fitting baju pun tak sempat..penat tau nak cakap banyak kali..kami akan fikir anda tak bersungguh, tak ada komitmen dalam hubungan)


kan bagus kalau semua lelaki faham perempuan..hehehee..aku tak nafi, ada yang faham bila perempuan cakap 'tak ada apa-apa' tu..tapi ada je yang buat-buat tak faham..tu yang menyampah...jadi, dah bagi tau ni, tak faham jugak tak tau la... :P




MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

9 tHis girL's lovers commenting:

A Fans of Lee Family said...

huhuh..
i like semua statement kat ats tu..
specially no 9... :D

misyamissyou said...

QT: hoho! cm ne leh same suke ni..hehe tp fav slalu buat "xde ape2"..hehe

cikgu fiQ said...

haha!pham2....
nway,,
bw here
usha la baLIk
http://simpleasfiq.blogspot.com/
kaLu sudi foLLow la ye?

misyamissyou said...

cikgu fiQ: haha! faham bagus la..

Unknown said...

aku sokong ^^

LiFe KaMi said...

memang tu la yg biasa dicakap oleh kaum perempuan..
lelaki memang seharusnya faham disebalik kata2 yang tesurat dan tesirat..perempuan ni byk berahsia..:)

misyamissyou said...

hana nabihah: heee

LiFe KaMi: yup..indahnya dunia kalau semua laki fhm perempuan..hehee

Sollehudin Sapari said...

perempuan kuat merajuk..kenape ea?

misyamissyou said...

Sollehudin Sapari: sbb dia nk perhatian la..ingt suke ke merajuk2 ni? saje nk mesra2 je..layan je la..hehe :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails