CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Sunday, July 3, 2011

tungku moden? heating pad/pillow??

assalamualaikum! yeah! kerja sekolah 1 dah siap..malam nanti kot baru buat kerja sekolah 2..okay, ni nak cerita pasal heating pillow, heating pad, tungku moden atau apa-apa la yang anda panggil..teringat kejap dulu masa zaman kanak-kanak ribena ada iklan kat tv "tungku refleksi" haaa siapa ingat? aku panggil heating pad je..hah? apa? tak faham? ni la...


ok..dah tau dah? tapi kalau ikut gambar ni lebih sesuai panggil heating pillow..aku baru beli semalam! huhu..RM35...habis terus duit aku..T_T kat mana beli? kat kedai bawah rumah hostel aku je..haha..tempat lain aku tak pasti..rasanya ada iklan kat facebook kedai yang jual benda ni..hurmm..

kenapa aku beli eh? sebab aku perlukannya..aku ni selalu je kena perut krem..serius sakit sampai tak larat nak bangun, kadang-kadang tu boleh pengsan..ni sebab dah tak larat nak tahan sakit, sebab tak nak makan ubat punya pasal la..selalu guna seterika je..hehee..sebenarnya tak tau sangat pun guna benda ni, sebab tak ada manual! kalau ada manual senang sikit..

okay, kegunaan heating pad yang aku tau:
1. melegakan senggugut/perut krem
2. mengurangkan rasa lenguh sendi
3. melegakan ketegangan otot
4.melegakan sakit belakang
etc...

sebab tak ada manual kan, rasanya penggunaannya sama macam kita guna benda-benda panas eg: seterika (ni pengaruh assignment la ni ada "eg", "etc.", "n.d"...pe entah lagi..sebab baru buat assignment kan.. =P)

tips:
pastikan kulit anda tidak tersentuh secara langsung dengan heating pad/pillow yang panas, pastikan beralas..jika tidak, akan menyebabkan kulit melecur.

dapatkan nasihat pakar/doktor..apa-apa berlaku aku tak bertanggungjawab ye!




MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

10 tHis girL's lovers commenting:

hana nabihah said...

letak laptop atas perut pun dah oke ! hehe heating jugak :D

Botak said...

antara fungsi lain, melambatkan proses penuaan, menegangkan kulit muka dan membuatkan kita senantiasa muda remaja., hahahahaha.. :))

misyamissyou said...

hana nabihah: aah..haha aku penah je cube..tp xconvenient...laptop aku berat kot nk letak atas perut..kihkihkih!

Botak: ye la tu botak oi! tepek kat muke..melecur terus..haha XD

mzhany said...

senang kan sekarang, tak perlu nak panaskan kat dapur...huhuhu cucuk kat plug jer ;)

hana nabihah said...

hehheheeh yeke ? aku asal boleh jek ..aku nk try letak lptop atas muke la pulak..ne thu leh muda :D

hana nabihah said...

hehheheeh yeke ? aku asal boleh jek ..aku nk try letak lptop atas muke la pulak..ne thu leh muda :D

cik bulan said...

besnye..mmg tgah cari pon ..tapi slalu xjmpe..online pye kedai ade jual x eyh

misyamissyou said...

mzhany: aah kak..kalau panaskan kat dapur t ade gak tungku tu xboleh diangkat..hehe

hana nabihah: aah..t penyek la muke ko tu..ikut le ckp si botak tu.. hahah :P

cik bulan: kedai online ade, penah ternampak skali kat fb, org promote..tapi xpasti la kedai ape..kne cari :)

pika said...

wah akhirnyer akak buat jugank entry ni..hehhee...

misyamissyou said...

pika: hehee :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails