CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Thursday, July 1, 2010

"Cara-cara main/mandi hujan dengan betul" hah??

hehee..tajuk..baik punye...hmm..nanti la aku nak cite dulu, ade satu kejadian..insiden tadi amatlah membuatkan hati aku 'berbunga-bunga' je..adoii...sabar...sabar..sebenarnya, tadi aku datang ofis lecturer..Lect. A (name dirahsiakan atas sebab2 tertentu..ahaks!) Lect. A suruh aku datang amik test hari ni pukul 4 petang..test ni sebenarnya minggu depan, tapi minggu depan aku ade hal, so mintak la Lect. A bagi aku test awal atau lambat..so, semalam dia suruh aku amik hari ni...

punya la berkobar-kobar aku bersiap..masa ni hujan cun2 je kat luar tu..aku turun hostel bawak payung..aku sampai je bawah blok, hujan pun mula menjadi seksi2(pinjam ayat orang ni)..aku pun jalan la sampai ofis Lect. A..kain baju kebaya aku dah lencun dengan air hujan alih2 bila aku kat depan dia..hurmm..

hi sir, can I take my test now?
mata Lect. A terkebil-kebil
tak boleh..belum siap
mata aku pulak yang terkebil-kebil
so when can I take my test?
next week la..on what day you free?
I can't sir..
you can't come whole week ar?
hmm..I can only come on next, next week
erm..so wait until you come back la
hah? hmm okay..thanks sir

aku pun berlalu dengan hati yang 'berbunga-bunga'...bukan berbunga-bunga ye..ade " ' ' " disitu..xfaham gak..adoiii..okay2..aku pun berlalu dengan hati yang bengkak..hahaha! adoii..buat pe lagi, aku balik hostel semula la...hujan masa tu dah seksi abis..pe lagi simpan le payung...hehee..sejuk woo..syokk!

hehee..okay..cara2 mandi/main hujan dengan betul...


AMARAN: Tidak digalakkan. Dapatkan nasihat ibu bapa atau doktor anda. Semua mudarat yang berlaku sesudah mencuba tutorial ini adalah atas tanggungan diri sendiri dan tidak berkaitan dengan tuan punya blog.

1. Pastikan TIADA guruh atau kilat. Sangat-sangat penting.
2. Simpan semua alat elektronik anda di tempat yang selamat daripada terkena air hujan.
3. Simpan payung anda juga.
4. Pastikan anda memakai pakaian yang sesuai. i.e pakaian gelap, tidak terlalu jarang atau kalis air.
5. Pastikan anda memakai kasut yang sesuai i.e. kasut yang tidak mudah rosak apabila terkena air eg. selipar jepun
6. Jika anda tidak mahu memakai kasut, pastikan tempat terbuka tersebut selamat dari paku, kaca etc.
7. berdiri di tengah hujan, cangkung, jalan, berlari atau mengikut kreativiti anda sendiri.
8. Apabila anda sudah puas berada dalam hujan, sampai di rumah, mandi keseluruhannya dengan secepat mungkin.

catatan: hujan lagi lebat lagi seronok..hehee..selamat mencuba!


hahahaha..mengarut betul entry aku hari ni...hehehee...



eh..de gambar yang xberkaitan..hehe..ni le minum petang aku...susu strawberry n tomato ceri..tomato ceri ni sedap makan cam tu je..manis..de masam2 sikit la..kena pandai pilih..huhuu..

dah..malas aku mengarut lagi..haha! :p



p/s: aku dah tukar lagu2 baru..huhu..




MySpace Graphics

6 tHis girL's lovers commenting:

Zulfahmi Abidin said...

haha..jgn main ujan la makcik...ish dia nie...

misyamissyou said...

haha..ala, pakcik..mase ni la nak main ujan..bile lagi? dah jadi nenek kang digelakkan cucu je..hehe.. :)

Hana Ayra said...

main ujan syok! hehe

misyamissyou said...

heee..betul2! :)

CikLilyPutih said...

suker tomato ceri. sedap kan?

misyamissyou said...

CikLily Putih, ye..sedap..dan berkhasiat juga.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails