CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Thursday, April 5, 2012

kenapa senyap??


senyap lelaki merupakan salah satu cara memujuk
senyap wanita menunjukkan dia merajuk
senyap lelaki tanda tak ada duit
senyap wanita tanda sorok duit
senyap lelaki menahan geram
senyap wanita memendam perasaan
senyap lelaki mengelak daripada dipantau
senyap wanita kerana nak memantau
senyap lelaki nak elak dari terbocor rahsia
senyap wanita nak korek rahsia
senyap lelaki tengok periuk kat dapur
senyap wanita tengok cerita korea pangako sayo :P

lama kan tak update? termasuk facebook dan twitter..tak tengok langsung..seminggu lebih..bukan sibuk cuma sengaja hilangkan diri..penat la..diam-diam buat hal sendiri pun susah, tak kacau siapa-siapa pun, usik jentik apatah lagi..ishh biar la.. 

aku tak ambil pusing pun apa yang berlaku kat sekeliling..nak kata? silakan..nak maki? hamun pun boleh sayang..nak buat aku sakit hati? jemput tikam sekali jantung aku ni..nak panggil aku minah jepun? perempuan tetttt?? entah apa lagi, panggil la apa pun, nama aku tetap sedap dan cantik ibu beri hampir 23 tahun lalu..

kenapa senyap? sebab dalam segala hal, diam itu lebih baik dan Allah tidak pernah tidur sayang..ingat tu =)

*senyap*
kenapa diam?
kita tunggu dia cakap..
kenapa tunggu? 
sebab kita memang tunggu dia la..
sampai bila nak tunggu?
sampai tak ada apa lagi yang nak dicakapkan dan ditunggu..
*senyap lagi*

tu kiasan dan aku tahu dia faham..aaaaaa sedih bila teringat..benci!



psst~ pagi-pagi subuh dah berselisih faham dengan orang kat fon..maka, bertuah la dia, dia seorang  je yang bercakap dengan aku hari ni selain housemate aku..


MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

26 tHis girL's lovers commenting:

umUMRA said...

thats rite...senyap lebih mudah dari terus berkata-kata yg mungkin lg memarahkan hati..

gnesop.com said...

suka senyap... :)

Mra Mastura said...

mcm tau je sape. dush2

eh atas tu korea tu pekene aku skali ke ape? :P

misyamissyou said...

umUMRA: betul..ckp bnyak pun keluar telinga kiri kan..

gnesop.com: yep! :)

Mra Mastura: haha sshhhhhh! haha memang! senyap tu korea la kan kau tu hehehe :P

Badrina Ibtisam said...

Betul! Sukalah entry nii :))

aisya said...

btol2.. kdg2 senyap tu lagi bagus..

p/s: patutla jarang nmpak kat TL lately..

fizafantagirO said...

suka entry ni :) Happy Blogging ^^

huda jamil said...

kadang2 diam tu lagi indah effect dia dr bising spt murai tercabut ekor. hehe.

#anyway, update pon hah.

Fiksyida said...

terdiam baca entry ni :)

Cikidong said...

gaduh ngan boifren eeeeee :D

misyamissyou said...

Badrina Ibtisam: thanks :)

aisya: kan? buat tak tau je..lorhh cari ke? nanti bile2 ade la kat TL insyaallah :)

fizafantagirO: thanks :)

huda jamil: haha betul sis..drastik efek dia..haha tu pun bg yg faham la..yg tak faham leh terjun lombong kot :P ye..dah update dah..rindu blog ngeee

Fiksyida: uhh terdiam? awat?

Cikidong: haha bro! mane ade..boipren pun xde ni cm ne nak gado?huhu XD

Detective Fiqa said...

err. hahaha :) patut taknampak dia BW hehehehe

Hana Shiro said...

tak suka senyap! sebab tak dapat apa2 jawapan >_<

izan mama mia said...

senyap bukan erti mengalah

Cik Puan Muda Umi said...

kadang2 senyap tu lagi bagus,takde nak sakit2 hati sgt..huhu

Koding said...

Senyap lelaki...
tanda sabar....

caliph shuriken said...

sini pun ada kiasan ek, hukk...

Woofer Storm said...

kamu mmg tak punya hati dan perasan..kan?gluppp

shera haifa said...

senyap lbh baik jika kita xmampu utk berbicara dgn org...>.<

misyamissyou said...

dfiqa: hee..back back! sudah kembali :)

Hana Shiro: beb, senyap tu la jawapannye..urmm tp x la secara terus terang

izan mama mia: betul sis! :D

Cik Puan Muda Umi: yep..kalau bising tambah skt hati yg mmg sakit

Koding: aaaa perempuan pn sabar jugak ^_^ hehee

caliph shuriken: tentulah! heee

Woofer Storm: terima kasih..and that hurt

shera haifa: err mampu tuk bicara, cuma xnak mengeruhkan keadaan :)

TiraPengemis said...

senyap~lebih baik drpd ckp..kalo x...sakit hati...sobs...eh2...tacing plak..

misyamissyou said...

TiraPengemis: yep..berbuku sakit hati..so diam je..tacing lak dia hehe

mirmashi94 said...

nampak sangat lain lelaki ngn perempuan . hew hew XD . kadang kadang lebih baik senyap ^^

O CIKTEDDY said...

snyap nk berfikir jap sblom kembali bersuara =D

hazfee said...

kalau asyik senyap macam mana nak faham apa yang terbuku dihati.haha :p
tapi senyap tu best

misyamissyou said...

mirmashi94: hehe mmg lain pn..dr segi perwatakan personaliti semua nye lain..huhuu kan?

O CIKTEDDY: aaaa betul..senyap tuk berfikir

hazfee: haha betul tp ala..pandai2 la tanye kalau dah senyap tu kan?huhuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails