CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Saturday, November 12, 2011

K - Kawan

selamat petang! hari ni huruf K pulak..KAWAN..ataupun sinonimnya sahabat, rakan, taulan etc. mungkin anda rasa maksud setiap perkataan tadi tu berlainan dan diukur berdasarkan rapatnya dua orang insan tapi pada aku maksudnya sama je..

mungkin aku bukan seorang kawan yang baik..dulu la..masa sekolah rendah dan sekolah menengah..mungkin pernah rasa kurang senang dengan kawan-kawan, mungkin ada jugak aku mengata belakang tanpa sedar, biasa la kan, budak-budak baru nak kenal dunia..

hahaa..aku baik la sebenarnya (weeheehee masuk bakul angkat sendiri) sekarang, fikiran lebih matang daripada dulu dan pengalaman banyak mengajar tentang hidup..kawan, mungkin tak sebaik yang disangka..kawan baik selamanya ataupun anda panggil BFF..so-called best friends forever pun boleh buat khianat pada anda..hurm tapi aku ada kawan baik..3-4 orang tak kira la alam maya ataupun dalam alam sebenar (you know who you are =)) dan kawan-kawan yang ramai lagi best! perghh sayang korang ketat-ketat! <3

weheartit

sekarang, aku lebih senang berkawan secara santai..tak renggang dan tak jugak terlalu rapat..nak cerita masalah, cerita je..kongsi apa-apa pun tanpa ada niat jahat dan lain-lain..ibu aku kata, "berkawan tu jangan rapat-rapat sangat, nanti ada masalah timbul, sendiri yang susah, sendiri yang tanggung" apa yang ibu cakap tu memang betul

mungkin antara kawan ada perbezaan pendapat..aku sekarang ni tak amik pusing benda-benda macam tu sebab aku fikir setiap orang ada pendapat masing-masing..masa tu berbeza pendapat, masa tu jugak HABIS..THE END..TITIK..tak bawak masuk dalam hati..tak ada nak terasa hati, sakit hati dan sebagainya..

mula la nak cerita kat orang pasal si fulan ni, si fulan tu tentang si kawan tu..cerita tersebar, orang pandang serong pada si kawan tu..macam segalanya si kawan tu yang salah..padahal cuma beza pendapat sikit je..padahal si fulan ni dan si fulan tu hanya tahu daripada sebelah pihak..benda macam ni yang rosakkan persahabatan

dan itu jugak la yang berlaku pada zaman sekolah dan zaman kolej universiti...betul tak? mungkin juga berlaku di alam pekerjaan..

bukan senang nak cari kawan macam tu..yang santai macam kita jugak..BOHONG kalau tak ada sikit pun terdetik dalam hati "aku tak suka perangai dia yang ni dan yang tu" tapi, apa hak kita nak nilai dia, nak hukum dia dengan sebar cerita..lagi teruk, fitnah? 

weheartit


semua orang tak sempurna..

jadi, aku nak mintak maaf kat semua kawan-kawan, tentang zaman persekolahan kita dulu yang mungkin ada terlebih dan terkurangnya..jika ada la..kalau tak ada huhuu alhamdulillah (rasa memang macam tak ada pun =P)

0 - 0 boleh? 



psst~ pergh panjang aku bebel.. >_<




MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

7 tHis girL's lovers commenting:

Mra Mastura said...

haha i heart u :P

misyamissyou said...

Mra Mastura: <3 ngeeheeehehe

AmyZana said...

real friends r forever :)

Anonymous said...

hmm teringat pada seorang kawan

didepanku baik
dibelakangku mengutuk


......?

misyamissyou said...

AmyZana: yep.tp susah nak cari

sis92: sabar je la ngan kwn cm tu

fiezah91 said...

aha, betul la cakap mak tu. berkawan jangan rapat sangat. senang berkawan macam biasa. jangan rapat dan jangan terus tak berkawan :)

kawan bermacam kawan jadi pandai2 la memilih kawan

misyamissyou said...

fiezah91: huhuu kawan mmg perlu tp kne pandai pilih :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails