CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Friday, June 3, 2011

Banged!

assalamualaikum..okay, apa yang banged! ni? hehee..aku dah betulkan bangs aku..bangs tu apa? bangs ataupun fringe ataupun dalam bahasa kita rambut depan yang kat dahi..macam  rambut depan katy perry ni..tapi aku punya tak ada la macam ni..


ada la bulan bila entah, aku pergi potong rambut..cakap kat tukang gunting tu mintak tolong dia trim rambut depan tu sekali sebab dah panjang..hurm..sebenarnya pertama kali aku pergi kat salon cina tu..tu pun sebab TERPAKSA..kedai gunting makcik normah tutup hari tu..nak tunggu esoknya pulak aku dah kena balik kolej..alih-alih nyonya tu gunting rambut depan aku buat style apa entah aku sendiri pun tak tau..tapi serius tak lawa..

ni lepas beberapa bulan aku biarkan rambut depan tu panjang, aku gunting sendiri je! haha..nak pergi kedai semata-mata nak trim rambut depan je memang tak la..kena bayar pulak tu..so lepas godeh-godeh jadi la macam ni..tadaaa!


haha..tak adanya aku nak tunjuk rambut aku kat sini..aurat okayh! contoh je..hee..tak la sesempurna ni tapi lebih kurang macam tu la..lagipun aku tak ada pengering rambut, tak ada pelurus rambut (hair straightener..err..macam pelik pulak kalau diterjemahkan) tak ada pisau..um..razor rambut..yang ada cuma gunting biasa dengan sikat je..pandai pulak aku nak 'styling' rambut sendiri..


hmm..siapa kata wanita bertudung tak boleh berfesyen rambut macam ni....aku boleh je!! and girls, even though you cover up your hair with hijab, don't take your hair for granted..take a good care of your hair okay =)

nak buat jugak? tengok la tutorial bawah ni..pause dulu lagu blog ye..



psst~ kekesalan yang amat! pagi tadi sepatutnya aku puasa!!!! tapi tiba-tiba pagi tadi aku makan mee hun goreng + sambal sotong sedap! tengah makan tu baru teringat..haihh..






MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

14 tHis girL's lovers commenting:

Mar said...

rambut adalah mahkota bagi setiap individukan,,jadi mmestilah kena jaga..:)

Fitrihadi said...

tayang kat suami je la rambut tu hihihi :)

misyamissyou said...

Mar: ye sis..exactly! nnt kurang 2 3 ribu..susah lak hhee :P

Fitrihadi: sbb tu kena jage elok2..suami tgk pn senang je hati...

Fitrihadi said...

ohoo bertuah ur hubby nanti.. kalau awak nak tau, lelaki memang suka dengan rambut perempuan. Lagi best kalau wangi je.. so jaga lah baik2 ye :)

misyamissyou said...

Fitrihadi: copy that! thanks :)

Siti Mashitah Saidin said...

3 bulan lepas potong rambut, nyesal tak sudah....ari isnin nih jom posa...

Mra Mastura said...

fewit

aisya said...

baru ingat nak g gunting rmbut.. tp syg la pulak.. huhu

misyamissyou said...

Siti Mashitah Saidin: lorh..nyesal plak dia..nnt kan panjang balik.. :)

Mra Mastura: haha..pikir rambut aku cm gambar tu la ni..xde nye cm tu..haha :P

aisya: trim je, jgn potong byk.. :)

Miss Jingga said...

pergghh, lepas makan baru 'teringat' pose erk..hahah

HAZWAN17 said...

pakai tudung rambut still kne jaga kan..kang gugur sampai botak menyesal tak sudah hehe

misyamissyou said...

Miss Jingga: haha..tu la..

HAZWAN17: yep..haha..xmo le smpai botak..seram je..huhuu

hana nabihah said...

rambut aku lagi macam bangang..kontot macam jantan ~

misyamissyou said...

hana nabihah: sape suruh kontot kan..haha hihihi! XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails