CREDITS TO WEHEARTIT AND GOOGLE IMAGES FOR THE GREAT PICTURES

~friendly friends~

Friday, March 9, 2012

saya cintakan awak sampai mati

assalamualaikum..sebelum apa-apa, ni bukan entri jiwang geli geleman tentang pasangan bercinta ew ew ew tu (ermm budak perempuan ni tak suka la romantik geli geli tu, suka yang comel comel je haha motif sertakan snipet ni apakah?) hurm..aku tengok satu video lakonan seorang artis freelance ni..tak mahu komen tentang video tu, yang aku nak komen pasal tajuk entri ni..

ermm..macam over kan ayat tu? bukan main, sampai mati punya cinta..bila hilang, boleh mati rasa tu..faham dah kenapa orang yang putus cinta rasa nak bunuh diri, faham dah kenapa rasa tak nak hidup lagi, faham dah kenapa rasa hidup dah tidak bermakna, faham dah bila alam sekeliling rasa gelap gelita...faham sebab pernah rasa...tapi choiii semua tu!

check check! anda cinta mati kepada Allah dan Rasul tak? kalau hilang cinta Allah dan Rasul ada rasa macam tu tak? lain halnya pula keadaan dunia masa kini, hilang cinta manusia..sakit..memang sakit..sedang kita berharap si dia menemani hidup kita, tapi takdir berkata lain..sedikit demi sedikit kebenaran yang tersingkap..lepas seminggu, kebenaran yang 1 diketahui, lepas sebulan, kebenaran yang lain pula dan seterusnya..


source: weheartit

"sabarlah.." 
penat dengar perkataan tu kan? cakap senang kan? berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..ketahuilah, sebenarnya lebih berat lagi menanggung air mata di hati berbanding mengesat air mata di pipi..(tiba-tiba keluar lagu Rossa - Hati Yang Kau Sakiti dari speaker lappy >_<)

sayang, kupetik kata-kata ini untukmu, "jangan resah bila ada yang membencimu di dunia, tapi resahlah sekiranya Allah yang membencimu, kerana yang demikian berlaku, tiada lagi yang mencintaimu di akhirat nanti" (Imam Al-Ghazali)

entri ini didedikasi untuk teman tersayang..yang mengadu nasib hal begini kepadaku..serba serbi tempias terkena juga pada diri yang menaip ni dahulu..bertuah aku ada kawan-kawan realiti dan alam maya blogger yang support...bertuah beliau ada kawan seperti aku (hehee..saje je enteprem)..bertuah kita ada Allah yang masih menyayangi kita..semuanya berlaku sekarang, jangan nanti berlaku bila dah beranak-pinak..Dia dah tentukan yang begini untuk kita sebab Dia sayang kita

tabah okay! aku boleh, kau pun boleh! walaupun rasa dan ceritanya tak sama, namun kita sama-sama manusia yang ada hati dan perasaan..percayalah, bila semua kebenaran dah diketahui, rasa sakit tu akan beransur hilang..ada hikmahnya kita mengetahuinya sedikit demi sedikit..ingat ni satu perkara, aku sayang kau!

klik SINI untuk lihat video yang aku maksudkan di atas.



psst~ every broken heart is different...nope, takkan sama langsung


MySpace Graphics
~maaf kerana penggunaan 'aku' pada yang lebih berusia~

8 tHis girL's lovers commenting:

Detective Fiqa said...

hmm :) Allah maha Adil dan maha mengetahui :)
memang susah kalau kita nak bersabar :)

wawa said...

org blh ckp ape je tapi kita yg rasa :(

Cheqna said...

Walau macamana besar pun keinginan kita pada seseorang atau pada sesuatu, sekira akhirnya bukan milik kita, itu adalah peraturan-NYA yang cukup cantik untuk kita, insyaAllah.

misyamissyou said...

Detective Fiqa: boleh je sabar..kadang2 nafsu tu yg lebih sangat :)

wawa: betul dear..kita yg rasa..

Cheqna: betul kak, insyaallah..kita perlu bersabar dn ujian..tu je..

naiemah_ramli said...

walaupon ssh nak lupakan..tp kna kuatkan hati untuk lupakan jga..^_^

misyamissyou said...

naiemah_ramli: yep..betul..kalau cm komputer senang je nak delete..huhuu

Woofer Storm said...

nasib baik sy syg anda.hahaaa

misyamissyou said...

Woofer Storm: ermm hahaa ye la tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails